PilaTest

Elmélkedéseim

A Pilates vajon mi?

Évekig magyaráztam, hogy mi is az a Pilates – hogy egy kedves bácsi találta ki a háborúban sérült katonák rehabilitálására, hogy később táncosok kezdték el használni, hogy jobb táncosokká váljanak, hogy jót tesz a gerincnek, ruganyosabbá válunk tőle és egyebek. Persze aki nem szereti a történelmet, az életrajzi sztorikat vagy a tudományos magyarázatokat, mindig elkalandozik ilyenkor.

Úgyhogy egy ideje inkább azt mondom, mit adott nekem a Pilates.

✨ Ellazulást egy stresszes nap után, mert amikor belebújok az edzős ruhámba, belépek egy másik világba és amikor elkezdődik az óra, akkor annyi mindenre kell figyelni, hogy a stresszelős dolgaimon nincs már kapacitásom kattogni.

✨ Azt adja a Pilates, hogy amikor hőség van és megmozdulni sincs kedvem és a lábam is fáj (hello, családi örökség, gyenge érfalak), akkor is tudok tornázni, akkor is tudok törődni a testemmel és akkor is tudok formás feneket és izmos hasat kreálni magamon, amikor pre-Pilates időszakban ilyenkor csak nyafogtam, hogy jajj, nem szabad ugrálni és tornázni, ha 25 foknál melegebb van.

✨ Szabadságérzetet ad nekem a Pilates, mert akkor is edzhetek, ha ilyen-olyan bajom van. Vagy csak hisztis vagyok. Nem szeretek ugrálni, nem szeretek lila fejig, kimerültségig edzeni, szeretem, ha a pulzusomtól nem ír ki ERRORt a fitbitem, de szeretem, ha erősnek érezhetem magam, szeretem, ha látszik a testemen, hogy dolgoztam.

A Pilates után valahogy mindig elfog a larger-than-life életérzés, hogy na, ezt is megcsináltam. Vagy éppen a megnyugvás, hogy ma is tettem valamit magamért, amikor épp egy könnyű edzéshez van kedvem – mert az a legmenőbb a Pilatesben, hogy minden gyakorlatnak van light-os és badass verziója is.

Hát ez nekem a Pilates.

woman-standing-and-holding-blue-yoga-mat-2394051.jpg

Ha még is arra vagy kíváncsi, “hivatalosan” mit mondok a Pilatesről:

Nagyon szeretem a Pilatest, hiszen egy egész testet átmozgató edzés, ami fejleszti az egyensúlyérzéket, növeli az ízületi mozgékonyságot. Pilates óráimon fontos szerepe van az „erőközpontnak”, vagyis a törzsednek, ugyanis minden mozdulatunk innen indul ki. Ha a törzsed izmait megfelelően használod, akkor az összes gyakorlat kivitelezése szebb és helyesebb lesz – már ezért is megéri a Pilatest gyakorolni.

Azért válaszd a Pilatest:

  • Mert ez is egy gerincbarát mozgásforma, az órákon a törzs tartóizmaira fektetjük a hangsúlyt (mély has- és hátizmok, csípő körüli izmok),
  • Mert lassú, kontrollált, légzéssel összehangolt mozgást végzünk a teljes test átmozgatása közben úgy, hogy közben a gerincedre is figyelünk,
  • Nagyon jó meditatív hatása van a pilatesnek, hiszen a lassú, légzéssel összehangolt mozgásnak köszönhetően fejben is nagyon jól ki lehet kapcsolni az óra közben
  • A tüdőd kapacitására is jó hatással van, hiszen megtanulunk igazán jól lélegezni
  • Növeli a testtudatod, vagyis segít kialakítani a helyes testtartást – innen is jön a szlogenem: a szépség a szép testtartással kezdődik”

Mire számíthatsz Pilates óráim, videóim során?

  • Az órákon a légzésre összpontosítva átmozgatjuk a gerinced, jól megdolgoztatjuk a hát és a has izmait különös tekintettel a hát mély, tartó izmait,
  • Sok apró mozdulattal, sok gyakorlatsorral a has- és hátizmokat farizmokat erősítjük,
  • Lazítjuk a befeszült izmokat, és erősítjük azokat, amelyek elgyengültek,
  • Rengeteg has- és farizomgyakorlatot végzünk, hiszen a fő cél a gerinc egészsége,
  • Kontrollált mozdulatokkal dolgozunk, fontos ezért a teljes koncentráció: felejtsd el a munkahelyi, otthoni gondokat, most a fő cél az egészséged!

Amire NEM számíthatsz Pilates óráim során:

  • NEM REHABILITÁLÓ MÓDSZER, tehát ha sérved van/volt, vagy nyilalló fájdalommal küzdesz, akkor gyógytornászhoz, manuálterapeutához kell menned, majd ezt követően végezheted a gyakorlataimat (ha bizonytalan vagy, hogy neked való-e a Pilates, írj bátran!)
  • NEM JÓGA, tehát nincsen benne semmilyen spirituális irány

Szívből ajánlom NEKED:

  • Ha szeretnél szebb tartást magadnak, és szeretnél minél több bókot bezsebelni,
  • Ha még korábban nem tornáztál, és szeretnéd elkezdeni a mozgást,
  • Ha a sok üléstől, helytelen testtartástól enyhén fáj a derekad, vagy elfekszed a nyakad/kezed, derekad, akkor a Pilates tökéletes a fájdalom megszüntetésére,
  • Ha babát szeretnél, és szeretnéd a gerinced, a derekad felkészíteni a későbbi megterhelésre,
  • Ha már babád van, és szeretnél visszatérni a mozgás világába.

A bejegyzés trackback címe:

https://pilatest.blog.hu/api/trackback/id/tr3515979718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A fészbukon is ott vagyok!

pilatest_a_facebookon_is.png

Pilates Másképp

pilatesoktatokepzes.png

süti beállítások módosítása