PilaTest

Elmélkedéseim

A KoronaHáj és a Pilates – avagy lehet fogyni Pilatesszel?

Engem is utolért a KoronaHáj, najó, nem biztos, hogy pont erre kell fogni, de most ez jó kifogásnak tűnik, úgyis mindenki arról számol be, hogy a „karantén” alatt kigömbölyödött. Nekem már előtte elkezdődött, mindenféle magánéleti hiszti és nyűglődés meg munka miatt, stresszevő vagyok, és hát azért az sem segített, hogy nem éreztem azt, hogy csak úgy random elsétálhatok ide-oda. És valahogy összeadódott az, hogy most minden konzultációm online volt, nem kellett még a találkozókra sem gyalogolni.

Szóval itt van rajtam ez az extra 5 kiló. Nevezzük mondjuk KoronaHájnak, mert ez olyan kedvesen hangzik. Tudom, ez nem sok, de ez szinte a versenysúlyom 10%-a, úgyhogy eléggé érzem a ruhákon a különbséget. Úgyhogy most, hogy lezárult minden hiszti az életemben, a koronapara is enyhül, a nap is kisütött (khm, most talán túlságosan is), itt az ideje valamit kezdeni magammal.

19055541_1758884687460845_2874585009921401620_o.jpg

(mondjuk visszatérni ide nyaralásilag meg kilóilag csak épp izmosabban)

És hát itt szokott jönni a kérdés, hogy jó-jó, Pilates oktató vagyok, akkor én most csak Pilatesszel fogok fogyni? Először is, attól, hogy Pilates oktató vagyok, nem ez az egyetlen mozgásforma, amit űzök. Szeretek egy csomó óratípust, néha kedves lájtos órákat látogatok, néha meghalós erősítő órákat, néha TRX-et meg ami éppen van az órarendben.

Ez most is így van, megvan az itthoni erősítő edzésem, kis Pilates, kis jóga, néha gyaloglás (utálok futni, úgyhogy inkább tempósan szoktam gyalogolni). Nagyjából ezek.

 

Nade az örök kérdés: Lehet Pilatesszel fogyni?

 

Lehet is meg nem is. Ugyanis a fogyás nem csak az edzésen múlik, hanem az étkezésen, alvásminőségen, stresszkezelésen, szóval elég sok tényezős a dolog, a mozgás csak egy közülük.

Ha eddig teremben nagy súlyokkal edzettél és kardióztál, amit most leváltanál Pilatesre, akkor a válasz az, hogy „nem biztos, hogy lehet a Pilatesszel fogyni”. Ha viszont eddig nem mozognál semmi extrát, de most belekezdesz a heti 2-3x-i Pilateszbe, akkor igen, lehet vele fogyni.

A lényeg, hogy azzal a mozgással lehet fogyni, ami intenzívebb annál, mint amit addig csináltál.

 

Mi kell ahhoz, hogy egy mozgásformától fogyj?

 

  • az előző tevékenységnél valamilyen formában legyen intenzívebb (több izomcsoportot mozgasson, máshogy mozgasson, legyen benne kihívás, stb.)
  • emelje meg a pulzust és/vagy segítsen az izomépítésben

A Pilatesszel ezt mind el tudod érni, ha sikerül a megfelelő intenzitású órát kiválasztani. A Pila azért jó, mert jól szintezhetőek a gyakorlatok, azaz a legtöbb gyakorlatnak van kezdő, középhaladó, haladó meg badass (jó, nem ez a hivatalos elnevezése, de ezen lépjünk túl) verziója, így könnyedén találhat mindenki olyat, ami megfelelő erősségű neki.

Segít az izomépítésben, akár a matracos, otthon végezhető verziója is – saját testsúllyal és kézisúlyzókkal, gumiszalaggal, labdákkal dolgozunk, amik szintén segíthetnek az intenzitás növelésében.

Létezik már kardió Pilates is, ami nem éppen a klasszikus Pilates része, de ezt is ki lehet próbálni. Én személy szerint nem vagyok oda a kardiópilatesért, mert ha már kardió, akkor inkább más gyakorlatokat végzek és nem hívom Pilatesnek, de ez csak az én személyes preferenciám. Azt vallom, érdemes minél több mozgásformát kipróbálni, hátha így találjuk meg a tökéleteset. Ha pedig nem, akkor a keresés, próbálgatás közben is mozgunk plusz jó kis önismeretre teszünk szert, hogy megtaláljuk, mi is tesz minket igazán boldoggá mozgásügyileg.

A Pilatesben még az is segíthet a fogyásban, ami igazából más miatt került bele (ezeket főleg a gerinc átmozgatása miatt végezzük). A core izmokat dolgoztatjuk, így a hasizmok jó kis terhelést kapnak, javul az alhasi keringés, vannak csavarodós, oldalra hajlós gyakorlatok, amik segítenek átmozgatni minden részt és egy kicsit hozzáadnak ahhoz, hogy „élet” legyen az ülőmunkától lelassult testünkben. És hát jobb keringés, jobb minden, jobb fogyás. Oké, lehet, hogy kicsit leegyszerűsítettem, de nagyjából így. 

 

Az én szavazatom az, hogy Pilates és erősítés a megfelelő étkezéssel kiegészítve tök jó eredményeket tud elérni.

A bejegyzés trackback címe:

https://pilatest.blog.hu/api/trackback/id/tr8615980010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

A fészbukon is ott vagyok!

pilatest_a_facebookon_is.png

Pilates Másképp

pilatesoktatokepzes.png

süti beállítások módosítása